bila dua hati disatukan....


hehe...smlm ketika menghadiri majlis pernikahan nawal, teringat pulak saat aku sah menjadi suri di hati Mr.Hubby...indahnye ketika itu..terasa sayu pabila tanggungjawab bertukar tgn...

owh berbalik pade tajuk n3...bukn la ditujukan bt kisah cinta kami...smlm sejurus tiba dirumah selepas dihantar oleh BFF yg juge b2b,sdg dok bercerite dgn Mr.Hubby perihal nikah nawal...aku teringat akan dua hati yg telah aku satukan...hehhehe...

pasangan pertama:

eeja n fauzi...aku kenalkn diorg pada tahun 2003 ke 2004 tah..aku pun xingt..huhu..eeja-housemate aku mase study kt IKIP kuantan..Fauzi plak classmate aku mase study kt KL..xsangke plak kan..cinta mereka kekal hga skrg,mereka da mempunyai 2org hero.. n next year bakal menimang seorg lg cahaya mata...yg plg aku xboley lupe,diorg nikah tarikh birthday aku n majlis resepsi belah eeja adalah pd hari lehir eeja sndr...*birthday aku n eeja selang sehari..hehe*...smg kamu berdua berbahagia hga akhir nyawa...

pasangan kedua...hehee...masih belom kawen...tp telah selamat dgn majlis merisik....da bride is my adik angakat ms kat teknik dl...and da groom is my customer*aku knal die sejak keje TM,jd baek leps start berYM,berFB n berFS..huhu*insyaAllah mereka akan bersatu pd cuti skolah bulan 3 akan dtg...semoga jodoh ini berpanjangan...ameen

and latest is....masih dialam perkenalan...da sudah mula sket2 bibit2 cinta..heehe...da gf is my housemate ms study kat kuantan and da bf is my classmate ms study dl...hehhemule2 perkenalan ade la perselisihan faham sket antara mereka..huhu..tp skrg dua2 da bg reaksi yg positif..yela masing2 da tua...kehkehkeh....ade juge aku dgr2 khabar,mereka suda mule merancang utk bersatu plg lewat pada raya akan dtg..hehhe..alhamdulillah.....

bile aku cerita tentang ketiga2 pasangan ini pd Mr.Hubby, die suggest kt aku bukan agensi mencari jodoh...heheh..xbley blah....aku bkn tujuan nk memberi jodoh kerana jodoh adalah kerja Allah..dan Dia saja tau yg terbaek buat setiap hambaNYA..aku hanya terpanggil utk memperkenalkn mereka sbg kawan dan step seterusnya sndr mau ingtla..hehehe

bt sahabat2ku..aku doakan semoga ikatan itu berpanjangan dan diredhai Allah...ameen~~


2 menepek jejak:

Melin Fork said...

i found u kat video masa nawal's wedding!
let's share for our wedding prep k.
B2B rules! =)
tengs dear!
amelyn
kumakikaeamelyn.blogspot.com

Leeyana said...

yes i Will...hehe
thanx laling!